DE SOKKEL #2: Kunstinterventie in het Antwerpse stadspark

2 oktober 2011 t/m 29 april 2012

De wijkvereniging Klein Antwerpen en MIDDELHEIMPRODUCTIE slaan vanaf dit jaar de handen in elkaar om het Antwerpse stadspark een culturele invulling te geven aan een leegstaande sokkel.

Over de sokkel

De twee partners nemen het initiatief om tweemaal per jaar betekenisvolle, internationale kunstenaars uit te nodigen die ‘de sokkel’ opnieuw actueel maken. Met Pointing and Shouting wil kunstenares Ria Pacquée een mogelijkheid tot publieke spreekruimte creëren voor alle gebruikers van de openbare ruimte.

Publieke speelruimte

Oproep aan skaters, joden, homo’s, communisten, academici, politiekers, bedelaars, katholieken, hiphoppers, hindoes, moslims, anarchisten, goeroes, kapitalisten, boeddhisten, transseksuelen, junkies, bankiers, allochtonen, studenten, zigeuners, kunstenaars, zelfstandigen, illegalen, rokers, ambtenaren, filosofen, atheïsten, monarchisten, marginalen, joggers, conservatieven, toeristen, nihilisten, journalisten, populisten, utopisten, werklozen, militairen, militanten, evolutionairen, agitators, nerds, reformisten, naturisten, criminelen, veganisten, profiteurs, gothics, mindervaliden, wetenschappers, hangjongeren, shopaholics, arbeiders, globalisten, lobbyisten, sjamanen, pooiers, gepensioneerden, zwartwerkers, prostituees, misantropen, revolutionairen.

Opening

Tijdens de wijkfeesten van Klein Antwerpen op 2 oktober 2011 wordt het beeld om 11 uur ingehuldigd met een performance van Ria Pacquée.

Locatie: Stadspark Antwerpen, aan de zijde van de Quinten Matsijslei, ter hoogte van de speeltuin en de skatepiste.

Dagelijks te bezichtigen van zonsopgang tot zonsondergang.

Coproductie Klein Antwerpen en MIDDELHEIMPRODUCTIE.

Henk Visch (Nederland, 1950) mocht in mei 2011 de spits afbijten met de sculptuur Noch einmal, een sleutelwerk in zijn oeuvre.