DE SOKKEL #3: Study for different perspective

2012

De wijkvereniging Klein Antwerpen en Middelheimmuseum slaan de handen in elkaar om het Antwerpse stadspark een culturele invulling te geven aan een leegstaande sokkel.

Cristian Bors en Marius Ritiu

Na geslaagde interventies van Henk Visch (°1950, Nederland) en Ria Pacquée (°1959, België), toont het eigenzinnige Roemeense duo Cristian Bors (°1980) & Marius Ritiu (°1984) een nieuwe sculptuur als sleutelmoment in hun werk How to become famous in one month.

Je bent jong, getalenteerd, maar onbekend. Hoe kan je het maken in de kunstwereld? Die vraag stelden de Roemeense kunstenaars zich gedurende de voorbije periode. Ze nemen hiermee een duidelijk statement in. Hun hoop op bekendheid en liefst zo snel mogelijk, is een ironische benadering van de kunstwereld. Ze benutten strategieën die bekendheid bevorderen, maar stellen daarbij ook de kunstwereld in vraag.

Over de sokkel

De wijkvereniging Klein Antwerpen en Middelheimmuseum slaan twee maal per jaar de handen in elkaar om het Antwerpse stadspark een culturele invulling te geven aan een leegstaande sokkel. De twee partners nodigen twee maal per jaar internationale kunstenaars uit die 'de sokkel' terug actueel maken.

Het beeld werd ingehuldigd op 6 mei 2012 om 14.30 uur.

Stadspark Antwerpen
Aan de zijde van Quinten Matsyslei, ter hoogte van de speeltuin en de skatepiste.

Een coproductie van Wijkvereniging Klein Antwerpen en Middelheimmuseum. Met steun van district Antwerpen.