DE SOKKEL #5: Ilaria Lupo - Private colloquies on a public sculpture

12 mei t/m 22 september 2013

Vanaf 12 mei toont de Italiaanse kunstenares Ilaria Lupo een nieuwe sculptuur op de 19de-eeuwse sokkel in het Stadspark van Antwerpen

Tweemaal per jaar slaan wijkvereniging Klein Antwerpen en het Middelheimmuseum de handen in elkaar voor een experimenteel artistiek project extra muros. Met de interventies wordt de rol van kunst in de openbare ruimte in vraag gesteld en het historisch waardevolle stadspark in de kijker geplaatst.

Na geslaagde interventies van Henk Visch (NL)Ria Pacquée (B) het Roemeense duo Cristian Bors & Marius Ritiu en de Portugese kunstenaar André Romão, toont nu de Italiaanse kunstenares Ilaria Lupo een nieuwe sculptuur op de 19de-eeuwse sokkel in het Stadspark van Antwerpen.